NCC Finland Oy       18.10.2001

Myyntipäällikkö

Mervi Nuutinen

Jönsaksentie 4

01600 Vantaa

      

Marika ja Mikko Mäkelä

Nahkahousuntie 2 B 44

00210 Helsinki

KORVAUSVAATIMUS

Asiamme koskee Lauttasaaressa sijaitsevan NCC:n rakennuttaman Merisatu as.oy:n huoneistoa B 44, jonka asukkaita olemme. Ostimme huoneiston hallintaan oikeuttavat osakkeet 21.5.2001. Suoritimme muuttotarkastuksen 28.6.2001 ja muutimme asuntoon 20.7.2001.

NCC ilmoitti muuttotarkastuskirjeessä, että muuttotarkastuksessa tehdyt virheet korjataan muuttopäivään mennessä. Huoneistosta B 44 ei oltu korjattu juuri mitään muuttoon mennessä. Teimme kirjallisen reklamaation, joka on päivätty 19.7.2001. Reklamaatio osoitettiin työmaajohtaja Siitoselle, myyntipäällikkö Nuutiselle ja asiakaspalvelupäällikkö Vesaselle. Emme ole vieläkään saaneet reklamaatioomme kirjallista vastinetta.

Huoneistossa ilmenneiden virheiden korjaukset etenevät hitaasti ja lähes joka kerta joutuu asioimaan eri ihmisen kanssa. NCC:n työntekijät ja alihankkijat eivät tiedä keskenään, mitä huoneistossa ollaan edes tekemässä. Lisäksi huoneiston turvalukko on jätetty aina auki, kun korjauksia on tehty aikana, jolloin emme ole itse olleet paikalla. Korjausten teosta ei ole välttämättä ilmoitettu etukäteen ja aina ei ole selvinnyt, mitä huoneistossa on päivän aikana tehty ja kenen toimesta. Osa virheistä on korjattu asianmukaisesti, mutta suurin osa huolimattomasti. Muutamat virheet ovat vieläkin korjaamatta.

Mielestämme kyse ei ole enää virheiden korjaamisesta kohtuullisessa ajassa. Lisäksi huonosta asiakaspalvelusta kertoo seikka, että asiakkaan on pidettävä jatkuvaa yhteyttä samoista asioista, jotta rakennuttaja hoitaa työnsä. Korjausten ja tietojen odottaminen, samojen asioiden ilmoittaminen eri henkilöille ja jo reklamoiduista asioista jatkuva yhteydenpitäminen on aiheuttanut kohtuutonta vaivaa. Olemme saaneet osaksemme NCC:n taholta sekä huonoa asiantuntemusta että huonoa asiakaspalvelua. Palvelu ei ole ollut odotustemme mukaista. Uuteen asuntoon muuttaminen ei ole tuottanut sitä mielihyvää, jota odotimme sen tuottavan. Kaikista näistä pienistä asioista kertyy suuri määrä pettymystä ja pahaa mieltä, eikä meillä ole kovin paljon hyvää sanottavaa NCC:stä laajalle ystävä- ja tuttavapiirille.

Vaadimme kirjallista vastinetta tähän korvausvaatimukseemme. Koska edelliseen reklamaatioomme ei ole vastattu ja muuttotarkastuksessa ilmoitettuja virheitä ei ole korjattu kohtuullisessa ajassa, emme tyydy enää korjaukseen, vaan vaadimme asunnosta hinnanalennusta 10% kauppahinnasta. Jos kirjeeseemme ei vieläkään vastata ja asiaamme hoideta, katsomme, että sopimusrikkomus on olennainen ja meillä on oikeus purkaa kauppa.

Yhdeydenottoa odotellen

____________________________ ______________________________

Marika Mäkelä    Mikko Mäkelä

Tiedoksi:

Tämä korvausvaatimus on lähetetty Asuntorakentamisen toimialajohtaja

Heikki Miettiselle, Myyntipäällikkö Mervi Nuutiselle ja Laatupäällikkö

Mikko Lemmityiselle.

 

NCC LAATUA, not